På Arlanda!

Hej! 
Just nu sitter jag och Fidde och väntar på flyget till Österrike. Vi ska ha en härlig liten semester och träffa Frida som har flyttat dit. Saknat henne ordentligt, så det ska blir riktigt roligt! 

Vi vet inte riktigt vad vi ska hitta på men det löser väl sig under tiden vi är där. Kanske bara njuta? 

Jag brukar alltid känna mig så stressad när jag är iväg på semester, "Vi måste hinna göra detta och detta", "Alla sa att detta var kul så det måste vi också göra", " Man kan ju inte sova för länge för då hinner man ju inte allt" "Åh nej, nu har jag inte köpt någonting"... 

Visst, det är ju jättetråkigt att komma hem från semestern och känna att man inte hann med det man ville, men man får ju inte glömma att njuta. 
Bara vara.

Men för en gång skull kände jag mig lugn över packningen. Eller lugn kanske är att ta i, men inte lika stressad som vanligt. Vi packade igårkväll, tog en tröja för varje dag, två par byxor och sen givetvis underkläder och badrumsartiklar. Tar alltid med mig lite för mycket trosor och sockar? Vet inte varför men det känns alltid bra att ha ett (eller två, eller tre..) par extra...
Svårt att veta vilka kläder man ska ha med sig dock... Blir det varmt? Kommer jag frysa? 
Jag är ju en person som alltid fryser, men jag har mina älskade vantar med mig. (Har linne och tjocktröja också mamma så oroa dig inte.) 
Sen är det ju som mamma sa, vi åker till Österrike, inte stenåldern... Man kan köpa det man behöver om man kommer på att man saknar något. 
Min kloka mamma, tur jag har henne. 


Jag tog egentligen upp appen för att skriva hur äckligt jag tycker det är med rökbåsen här på flygplatsen... Just nu är det proppfullt där inne! 
Det står alltså 8personer i en glaskub på 1,5x3 meter med tre fläktar kanske och röker. 
Som ett litet akvarie... "Titta alla barn på rökarna! Usch, ser du hur dem andas in giftet.." 
Nej fy! Är en sak att röka utomhus, men i dem små båsen, eller bilen, eller under en fläkt eller vad som helst som inte är utomhus tycker jag är gräsligt!
Så tacksam för att Fidde inte röker!
Förlåt för gnället, men det kommer komma mer.


Nu ska jag NJUTA av vår lilla semester! 

Puss och kram! 



 
Mamma
2015-10-15 @ 22:44:30

Tur du tog med varma kläder... 🙈😂. Ja du Frida, vad vore världen utan kloka mammor...❤️❤️❤️. Var rädd om er, och ha en stressfri semester. Och vet du vad? Det du inte hinner se denna gången, tar du nästa gång. Puss😘




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fridaaoliwia.blogg.se

En helt vanlig 22 åring som bor ihop med min fina Fredrik. Vi flyttade till Västerås hösten 2014 för att börja läsa och jag läser till förskollärare. Jag kommer antagligen inte skriva här så ofta men när jag skriver så kommer det vara för att dela alla tankar som snurrar i huvudet. Kanske om just förskolan och dess kultur, kanske relationer eller kanske om världsproblem...? Vi får se..

RSS 2.0